Τα 10 απαραίτητα χαρακτηριστικά ενός καλού manager σύμφωνα με τη Google

Μία εταιρία μπορεί να ξοδέψει χρήμα και χρόνο σε αναζήτηση ταλέντων, συνεντεύξεις και προσλήψεις αλλά αν ο ηγέτης της ομάδας που θα δημιουργηθεί δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του τότε δεν θα έχει κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Στον αντίποδα μία καλή διευθυντική μπορεί να απογειώσει ακόμη και μία μέτρια ομάδα εργαζομένων.

Γι’ αυτό το λόγο εδώ και 10 χρόνια η Google πραγματοποίησε μία εκτεταμένη έρευνα με την κωδική ονομασία «Project Oxygen». Ο στόχος; Να αποσαφηνίσει τι κάνει τον τέλειο μάνατζερ, ώστε να εκπαιδεύσει τους ηγέτες της εταιρίας να αναπτύξουν αυτές τις συμπεριφορές. Η έρευνα έχει αποδώσει, καθώς όλα αυτά τα χρόνια η Google έχει δει σημαντική βελτίωση στον κύκλο εργασιών των εργαζομένων, την ικανοποίηση και την απόδοση τους.

Δείτε ποια είναι αυτά τα 10 χαρακτηριστικά:

  1. Να είναι καλός coach

Από το να σπεύδει να επιλύσει το κάθε πρόβλημα είναι προτιμότερο να αξιοποιεί την ευκαιρία για να διδάξει κάτι στους υφιστάμενούς του.

  1. Να αποφεύγει το micromanagement

Ένας σωστός manager πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στο προσωπικό του να είναι δημιουργικοί, να παίρνουν ρίσκα και να κάνουν λάθη.

  1. Εμπιστοσύνη

Σύμφωνα με την έρευνα το σημαντικότερο στοιχείο για να απογειωθεί η απόδοση μίας ομάδας είναι να εμπεδωθεί το αίσθημα ασφάλειας και η εμπιστοσύνη.

  1. Να είναι παραγωγικός και στοχοπροσηλωμένος

Ο σωστός manager δεν φοβάται να σηκώσει τα μανίκια και να πέσει με τα μούτρα στη δουλειά όταν παραστεί ανάγκη. Με αυτό τον τρόπο δίνει το καλό παράδειγμα και στους υπόλοιπους.

  1. Είναι επικοινωνιακός

Ένας manager θα πρέπει να ακούει να κατανοεί τα προβλήματα της ομάδας και να δείχνει την απαραίτητη εμπάθεια.

  1. Στηρίζει την βελτίωση

Θα πρέπει να εμψυχώνει και να επιβραβεύει στις επιτυχίες και την ίδια στιγμή να δίνει την κατάλληλη ανατροφοδότηση όταν κάτι πάει λάθος.

  1. Έχει ξεκάθαρο όραμα

Θα πρέπει να έχει ξεκάθαρη εικόνα για το που βρίσκεται η ομάδα και που οδεύει. Θα πρέπει όμως το όραμα και η στρατηγική να είναι ξεκάθαρα και για τα μέλη της ομάδας.

  1. Είναι γνώστης του αντικειμένου

Ένας πολύ καλός manager θα πρέπει να γνωρίζει και να κατανοεί το αντικείμενο εργασίας του προσωπικού του.

  1. Να συνεργάζεται

Οι κακοί manager βλέπουν τα υπόλοιπα τμήματα μιας εταιρίας ανταγωνιστικά. Οι καλοί manager βλέπουν τη μεγάλη εικόνα και μπορούν να συνεργαστούν.

  1. Είναι αποφασιστικός

Ένας καλός manager δεν είναι παρορμητικός αλλά είναι αποφασιστικός. Από τη στιγμή που γνωρίζει τα δεδομένα λαμβάνει τις κατάλληλες αποφάσεις και εμμένει σε αυτές.