ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΤΕ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ

Η κριτική σκέψη αποτελεί βασική δεξιότητα για την επίλυση προβλημάτων είτε αφορά το εργασιακό περιβάλλον είτε το ευρύτερο πλαίσιο της ζωής. Η κριτική σκέψη δίνει στο άτομο τη δυνατότητα να αξιολογήσει μια κατάσταση και να αναλύσει τα δεδομένα της με λογική ενώ παράλληλα του δίνει τη δυνατότητα να εντοπίσει διαφορετικές προοπτικές και γεγονότα χωρίς προκατάληψη και συναισθηματισμούς για την εξεύρεση της καλύτερης λύσης σε κάθε πρόβλημα.
Τα άτομα με κριτική σκέψη τείνουν να λαμβάνουν πιο σωστές αποφάσεις! Κι αυτά είναι απαραίτητα σε μία ομάδα καθώς την ενδυναμώνουν και συνήθως είναι αυτοί που αναλαμβάνουν τα ηνία και βοηθούν στην καλύτερη απόδοση της ομάδας και στην εξέλιξη μιας επιχείρησης.
Στο εργασιακό περιβάλλον τα άτομα που διακρίνονται για την κριτική τους ικανότητα μπορούν να:
• Εντοπίζουν και να αναλύουν τα προβλήματα, να ψάχνουν τις πιθανές λύσεις και να επιλέγουν την πιο αποτελεσματική
• Λαμβάνουν αποφάσεις που ευθυγραμμίζονται με τους εταιρικούς στόχους
• Προτείνουν καινοτόμες ιδέες
• Αξιοποιούν όλες τις ευκαιρίες που τους δίνονται και να αποφεύγουν ζημιογόνα λάθη
• Αναλαμβάνουν την ευθύνη για πρακτικές χωρίς να χρειάζονται καθοδήγηση
• Αποφεύγουν πιθανές παγίδες
Πώς όμως εξασκούμε τους υπαλλήλους ώστε να υιοθετήσουν και να εξελίξουν την κριτική σκέψη; Δώστε στους υπαλλήλους σας τα πιο κάτω πιθανά σενάρια και εξασκήστε τους ώστε να αναπτυχθούν.

  1. Γεγονός ή γνώμη;
    Μάθετε τους να αμφισβητούν αυτά που ακούν και να αποφασίζουν αν οι πληροφορίες είναι ακριβείς.
  2. Brainstorming Meetings
    Οργανώστε συχνά συναντήσεις καλώντας όλους τους υπαλλήλους να συμμετάσχουν και ζητήστε τους να καταθέσουν τις ιδέες τους σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα. Έτσι, καλλιεργείται η δημιουργικότητα και η συμμετοχή τους στην ομάδα, ενώ παράλληλα ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους.
  3. Αποφυγή παγίδων
    Εξασκήστε τους υπαλλήλους σας έτσι ώστε να αποφεύγουν πιθανές πλάνες έτσι ώστε να μπορούν αποδοτικότερα να αξιολογούν επιχειρήματα και να εξάγουν λογικά συμπεράσματα για την ορθότερη λήψη αποφάσεων.
  4. Αυτοαξιολόγηση Εργαζομένων
    Η αυτοαξιολόγηση των υπαλλήλων αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για να βοηθήσει τους υπαλλήλους να «ξεσκεπάσουν» τις αδυναμίες τους και να προβληματιστούν με σκοπό να βελτιωθούν. Η εμπιστοσύνη στον εαυτό μας είναι απαραίτητη για τη λήψη σωστών αποφάσεων και την παρουσίαση ιδεών στηριζόμενες σε στοιχεία, κάτι το οποίο συνδέεται με την κριτική σκέψη.