Πότε και πως να ζητήσεις βοήθεια στην εργασία

Κάποιος υπάλληλος αποφεύγει να ζητήσει βοήθεια γιατί φοβάται την αντίδραση των συναδέρφων του ή και του αφεντικού του. Αν ο εργαζόμενος δεν ζητήσει βοήθεια, όταν την χρειάζεται, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να καταστραφεί εντελώς το project. Επίσης, είναι προτιμότερο για τον εργοδότη να γνωρίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο υπάλληλος, για να βρεθεί η λύση σύντομα.

Είναι απαραίτητο να ζητήσεις κάποια βοήθεια, όταν δεν γνωρίζεις τι πρέπει να κάνεις στο project που σου ανέθεσαν. Δεν έχει νόημα να προσπαθείς να ολοκληρώσεις κάτι που δεν καταλαβαίνεις. Επίσης σημαντικό πως βοήθεια χρειάζεται να ζητήσεις, όταν έχεις αναλάβει ταυτόχρονα πολλά project να ολοκληρώσεις.

Επίσης όταν κάνεις λάθος η πιο ασφαλής επιλογή είναι να ζητήσεις βοήθεια και να διορθώσεις το λάθος στην δουλειά.

Σημαντικό είναι να εντοπίσεις πού έγκειται ακριβώς το πρόβλημα. Όταν μιλήσεις με το άλλο άτομο, πρέπει να γνωρίζεις πού δυσκολεύεσαι αλλά και να μπορείς να εξηγήσεις το πρόβλημα. Έπειτα, αποφάσισε σε ποιόν θα απευθυνθείς για να σε βοηθήσει.  Μη ζητήσεις βοήθεια μέσω ενός γραπτού μηνύματος ή μέσω email. Είναι προτιμότερο να μιλήσεις άμεσα με τον συνάδερφο ή το αφεντικό. Όμως, αν είναι πιο γενικό το πρόβλημα, ίσως είναι καλύτερα να στείλεις ένα email πρώτα.

Άλλο ένα σημείο που πρέπει να προσέξεις είναι να επαινέσεις δημόσια στην εργασία, τον συνάδερφο για την βοήθεια που σου πρόσφερε και μη πεις υπερβολικά πολλές φορές συγγνώμη, όταν ζητήσεις βοήθεια.