Κατηγορίες ανθρώπων που εκφοβίζουν στο χώρο εργασίας

Υπάρχουν τρεις κύριες κατηγορίες ατόμων στην εργασία που μπορεί να σας ασκούν μπούλινγκ.

1. Συνεργάτες που εκφοβίζουν

Οι συνεργάτες που σας εκφοβίζουν στο χώρο εργασίας είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα που επηρεάζει την καθημερινότητα σας.

Το πρώτο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να κατανοήσετε την αλήθεια πίσω από αυτή τη συμπεριφορά, τι οδηγεί τον άλλο να σας εκφοβίσει.

Ο εκφοβισμός και ο έλεγχος κάνει αυτούς τους ανθρώπους να νιώθουν πανίσχυροι και για να συνεχίσουν να νιώθουν έτσι, ψάχνουν για στόχους οι οποίοι αδιαφορούν για τις αντιπαραθέσεις και παίρνουν  δύναμη όταν σας επηρεάζουν συναισθηματικά. Αυτή είναι η αλήθεια.

Δεν θέλετε να είστε δειλός. Πρέπει να είστε γενναίος. Υπάρχουν δύο τρόποι για να είστε γενναίος:

Μην αφήνετε το συνεργάτη που σας εκφοβίζει να δει ότι φοβάστε. Οι άνθρωποι που εκφοβίζουν αγαπούν τους ανθρώπους που αντιδρούν, την αντίδρασή σας στον πόνο, στη θλίψη, και στο θυμό και αυτό τους δίνει ενέργεια να συνεχίσουν. Βέβαια αυτό είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις , αλλά μπορείτε να μην τους δώσετε την αντίδραση που θέλουν. Κάποιοι άνθρωποι που εκφοβίζουν υποχωρούν όταν βλέπουν ότι δεν αντιδράτε.

Υπερασπιστείτε τον εαυτό σας. Να θυμάστε ότι μιλάτε για ένα συνεργάτη που σας εκφοβίζει, δεν αναφέρεστε προσωπικά σε αυτό το άτομο. Μην φοβάστε και υπερασπιστείτε τον εαυτό σας. Ο εκφοβισμός και η ανωριμότητα είναι τα μοναδικά όπλα που έχει το άτομο που σας εκφοβίζει στο αξιολύπητο οπλοστάσιό του, και αν αποφασίσετε ότι δεν θα δεχτείτε τον εκφοβισμό θα καταλάβει ότι δεν έχει σχέδιο διαφυγής. Υπερασπιστείτε τον εαυτό σας αλλά όχι τη στιγμή που θα είστε συναισθηματικά φορτισμένοι.

Το πιο σημαντικό από όλα όταν αντιμετωπίζετε εκφοβισμό από συνεργάτες σας είναι να γνωρίζετε ποιες μάχες αξίζει να δώσετε και ποιες όχι. Κανένας δεν θέλει να αντιμετωπίζει αυτούς τους ανθρώπους αλλά κάποιες φορές είναι απαραίτητο.

Πολεμήστε το φόβο σας και κάντε το σωστό για τον εαυτό σας και τους άλλους και αυτό είναι η επιτομή της γενναιότητας. Και η εμπειρία μου έχει δείξει ότι η γενναιότητα στο τέλος κερδίζει.

2. Εργοδότες που εκφοβίζουν

Με μεγάλη διαφορά οι εργοδότες που εκφοβίζουν είναι μια μεγάλη πρόκληση. Τα αφεντικά είναι σε θέση ισχύος, και μπορούν εύκολα να κάνουν τη ζωή σας στη δουλειά σκέτη κόλαση αν προσπαθήσετε να τους ασκήσετε κριτική ή να θίξετε τον εύθραυστο εγωισμό τους.

Για να αντιμετωπίσετε έναν εργοδότη που σας εκφοβίζει καταγράψτε τα πάντα, συζητήσεις, ώρες, ημερομηνίες, λεπτομέρειες για τις εργασίες που σας αναθέτει. Το αφεντικό σας ίσως να βασίζεται στην έλλειψη στοιχείων για να σας εκφοβίσει.

Δεν είναι καθόλου εύκολο να αντιμετωπίσετε έναν εργοδότη που σας εκφοβίζει και αν θέλετε να δώσετε ένα τέλος σε αυτό πρέπει να έχετε αποδείξεις για τη συμπεριφορά του.

Με τα αποδεικτικά στοιχεία που θα έχετε συγκεντρώσει μπορείτε να απευθυνθείτε στο τμήμα ανθρωπίνου δυναμικού για τον εκφοβισμό. Χωρίς αυτά δεν έχετε καμία πιθανότητα να λάβετε την υποστήριξη που θέλετε. Αν θέλετε να σας λάβουν στα σοβαρά τότε πρέπει να αντιμετωπίσετε την κατάσταση με σοβαρότητα.

Η ψυχοθεραπεία μπορεί να σας βοηθήσει να ανακτήσετε τη δύναμη στις προσωπικές σας σχέσεις και να μάθετε πώς να αντιμετωπίσετε ένα τοξικό αφεντικό. Οι δεξιότητες επικοινωνίας είναι σημαντικές για τη ζωή σας και τους ανθρώπους γύρω σας.

3. Πελάτες που εκφοβίζουν

Αν δουλεύετε στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών, τότε θα γνωρίζετε χωρίς αμφιβολία ότι οι τοξικοί πελάτες υπάρχουν στην πραγματικότητα και αποτελούν καθημερινότητα.

Οι πελάτες που εκφοβίζουν είναι αυτοί που θα βρουν την οποιαδήποτε αφορμή για να ξεσπάσουν πάνω σας. Για παράδειγμα, αν πληρώσουν παραπάνω χρήματα και εσείς διορθώσετε το λάθος σας, μετατρέπουν το πρόβλημα με την εταιρεία σε προσωπικό θέμα με τους υπαλλήλους της πρώτης γραμμής.

Ίσως ο πελάτης που εκφοβίζει να χρησιμοποιήσει την κατάσταση σαν δικαιολογία για να υποβαθμίσει τον υπάλληλο πρώτης γραμμής, να φωνάξει και να μιλήσει ανάρμοστα. Αυτή η συμπεριφορά όμως δεν είναι σωστή και δεν μπορεί να είναι ανεκτή.

Αν δουλεύετε στη διεύθυνση και θέλετε να έχετε τους καλύτερους εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή τότε πείτε τους ότι τους υποστηρίζετε και ότι υπάρχει μηδενική ανοχή σε πελάτες που εκφοβίζουν.

Αν σαν εταιρεία δεν προστατεύετε τους εργαζόμενους μπροστά στους πελάτες τότε θα χάσετε κάποιους καλούς υπαλλήλους. Μπορεί να μην συμβεί άμεσα αλλά θα συμβεί.

Ένας πελάτης μπορεί να συμπεριφερθεί σαν πολιτισμένος ενήλικας (και ιδανικά να ζητήσει συγνώμη) και να λάβει τη βοήθεια που χρειάζεται ή να αρχίσει να φωνάζει, να εκφοβίζει και να μην μπορεί να εξυπηρετηθεί.

Στην εξυπηρέτηση πελατών οι υπάλληλοι γνωρίζουν ότι θα αντιμετωπίσουν θυμωμένους πελάτες όμως ο εκφοβισμός δεν αποτελεί κομμάτι της δουλειάς τους.

Πηγή: therapia.gr