Η τεχνολογία στην υπηρεσία της απομακρυσμένης εργασίας

Η τρέχουσα κρίση της πανδημίας του κορωνοϊού έχει συμπληρώσει σχεδόν το σύνολο της ανθρώπινης δραστηριότητας, επηρεάζοντας δραματικά τις υγειονομικές, κοινωνικές και επιχειρηματικές δομές σε ολόκληρο τον πλανήτη. Η προσπάθεια για τη διατήρηση της ασφάλειας και της ευημερίας των εργαζομένων αποτελεί πλέον προτεραιότητα και άμεση ανάγκη για κάθε επιχείρηση, κυρίως στις χώρες που έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τον ιό.

Προκειμένου να μειωθεί το επίπεδο κινδύνου στο οποίο εκτίθενται δυνητικά οι υπάλληλοί τους, μεγάλοι οργανισμοί, αλλά και μικροί, ανά τον κόσμο, θέσπισαν απομακρυσμένες διαδικασίες που επιτρέπονται στο προσωπικό τους να εργάζονται από ασφαλείς τοποθεσίες, όπως το σπίτι τους. Δεν είναι τυχαίο που σε αντίθεση με τις αρνητικές επιπτώσεις που είχε η πανδημία στην οικονομία, ο τομέας της τεχνολογίας και των συστημάτων που επιτρέπουν την απομακρυσμένη επικοινωνία, καταγράφει αυξημένη ζήτηση. Η αυξητική αυτή τάση έγινε αρχικά αισθητή κυρίως στο εξωτερικό, όπου εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα του κορωνοϊού και επεκτάθηκαν σιγά-σιγά και στην Κύπρο, με ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να προτρέπουν τους υπαλλήλους τους, εφόσον το επιθυμεί η φύση της δουλειάς, να εργαστούν από τον δικό τους χώρο.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την εργασία από το σπίτι, είναι μία αποτελεσματική, εύχρηστη και «πανταχού παρούσα» τεχνολογία που δεν διασφαλίζει τόσο την άμεση πρόσβαση όσο και -πρωτίστως- την ασφάλεια των δεδομένων και των προσωπικών πληροφοριών των εργαζομένων. Όταν πρόκειται για εργασία εξ αποστάσεως, οι λύσεις που αναζητούν μια εταιρεία δεν εξαντλούνται στα κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιούν καθημερινά για να μην επικοινωνούμε με την οικογένεια μας, τους φίλους ή τους γνωστούς μας, καθώς δεν μπορούμε να παρέχουμε την επιθυμητή ασφάλεια ή να υποστηρίξουμε μεταφορές αρχείων μεγέθους, ενώ υστερούν σε πολλά άλλα σημεία.

Υπάρχουν πλατφόρμες, ωστόσο, ειδικά σχεδιασμένες για να υποστηρίξουν την εξ αποστάσεως επικοινωνία μεταξύ συναδέλφων, οι οποίοι επιτρέπουν γρήγορο και αποτελεσματικό συντονισμό της ομάδας, εύκολο από το σπίτι σε βάσεις δεδομένων και πολλά άλλα. Ο λόγος για τις Ενοποιημένες Επικοινωνίες (Unified Communication and Cooperation-UCC), που έχουν τηλεδιάσκεψη, τηλεφωνικές κλήσεις, αλλά και κλήσεις μέσω διαδικασίας, άμεσων μηνυμάτων, ανταλλαγή εγγράφων και μεγάλων μεγεθών αρχείων με ασφάλεια, επιτρέποντας την απρόσκοπτη συνέχιση των εργαζομένων της επιχείρησης Το

Στην πραγματικότητα, το UCC καθιστά εφικτή την αλληλεπίδραση των χρηστών μέσα από διάφορες επικοινωνιακές κανάλια που μεταφέρονται μέσω δικτύων IP και ως αποτέλεσμα, ο χρήστης μπορεί να στείλει μήνυμα με ένα μέσο και να λάβει απάντηση σε άλλο μέσο. Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει μήνυμα στον προσωπικό του τηλεφωνητή στο γραφείο, μπορεί να λάβει την ειδοποίηση είτε στο email του, είτε στο κινητό και να ανταποκριθεί αμέσως.

Οι πλατφόρμες εταιρικών επικοινωνιών, οι οποίες μπορούν να συνδεθούν με τις επιχειρηματικές επαφές, τις διαδικασίες και τα συστήματα εντός και εκτός των συνόρων της εταιρείας, δεν είναι κάτι εντελώς καινούργιο. Η απομακρυσμένη εργασία ή αλλιώς τηλε-εργασία έχει κερδίσει μεγάλο έδαφος τα τελευταία χρόνια, ως νέα μορφή εργασίας η οποία παρουσιάζει πολλά πλεονεκτήματα έναντι της φυσικής παρουσίας στον χώρο εργασίας. Δεν είναι λίγες οι έρευνες που έχουν αποδείξει ότι συμβάλλει θετικά στη μείωση του εργασιακού άγχους και ως εκ τούτου στην αύξηση της παραγωγικότητας.

Οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες συνιστούν, αναμφίβολα, το επόμενο βήμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, προσφέροντας πολλαπλά πλεονεκτήματα, τα οποία το μεγαλύτερο μέρος του επιχειρηματικού κόσμου ανακαλύπτει για πρώτη φορά με αφοσίωση στο ξέσπασμα του ιού. Η κρίση μάς έχει διδάξει ότι η τεχνολογία μπορεί να διευκολυνθεί και να ρυθμιστεί πολλές πτυχές της καθημερινής μας ζωής, ιδιαίτερα την επαγγελματική μας ζωή.

Λουκιανός Ράφτης

Γενικός διευθυντής της NEDECO Electronics Ltd

Εικόνα από Engin_Akyurt από Pixabay