8 ερωτήσεις για την πρώτη μέρα στη δουλειά!

ergasia
0

Η πρώτη μέρα στην καινούργια μας δουλειά μπορεί να αποβεί και πολύ δύσκολη! Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης μπορεί να προσπαθήσαμε να πείσουμε τον εργοδότη μας ότι είμαστε οι πλέον κατάλληλοι για τη συγκεκριμένη θέση εργασίας, τώρα όμως ήρθε η ώρα να το αποδείξουμε. Ο καλύτερος τρόπος για να επιβεβαιώσουμε τις προσδοκίες του αφεντικού μας από την πρώτη στιγμή είναι, κατ’ αρχάς, να θέσουμε τις σωστές ερωτήσεις.

Εδώ, παρατίθενται παραδείγματα «ιδανικών» ερωτήσεων για την πρώτη ημέρα!

Σε τι πρέπει να επικεντρωθούμε σήμερα;

Είναι πολύ σημαντικό για εμάς και για τον μάνατζέρ μας να καθορίσουμε  τις προσμονές που έχει ο ένας για και από τον άλλον. Ας μην περιμένουμε να κατανοήσουμε πλήρως τον ρόλο μας από την πρώτη μέρα και να δουλεύουμε αλάνθαστα από την αρχή, αλλά ας μην παραμείνουμε και αδρανείς περιμένοντας κάποιον να μας φωνάξει για δουλειά. Ας πάρουμε την πρωτοβουλία να θέσουμε εμείς αυτήν την  ερώτηση για να δείξουμε ότι σεβόμαστε τη θέση του, ότι διαθέτουμε ομαδικό πνεύμα και ότι είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τα καθήκοντά μας.

Ποιους συνεργάτες πρέπει να γνωρίζουμε;

Είναι σκόπιμο να προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε τους συνεργάτες μας και τα βασικά στελέχη όσο πιο γρήγορα μπορούμε. Αυτό θα μας βοηθήσει να εγκλιματιστούμε γρήγορα στην εταιρία και να επιτύχουμε τους στόχους μας.

Σε ποιον θα απευθυνόμαστε όταν ο προϊστάμενός μας δεν είναι διαθέσιμος;

Θα έρθει κάποια στιγμή που ο άμεσα συνεργάτης μας θα είναι σε κάποιο meeting ή θα απουσιάζει. Ξέροντας σε ποιον πρέπει να απευθυνθούμε μια τέτοια στιγμή, θα μας βοηθήσει να παραμείνουμε ψύχραιμοι και οργανωμένοι.

Ποια είναι η σωστή μορφή επικοινωνίας;

Προτού ξεκινήσουμε να στέλνουμε τα πρώτα μας μηνύματα ή emails, είναι εξίσου σημαντικό να ρωτήσουμε τους συνεργάτες μας ποια είναι η σωστή μορφή που πρέπει να έχει ένα email στη συγκεκριμένη εταιρία και με ποιον τρόπο προτιμούν να επικοινωνούν.

Τι σημαίνει αυτό το ακρωνύμιο;

Πολλές εταιρίες έχουν μια εσωτερική σειρά συντομογραφιών και τρόπων αναφοράς που αφορούν προϊόντα ή διαδικασίες. Εάν οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούν ένα ακρωνύμιο που δεν καταλαβαίνουμε, ας μην προσποιούμαστε ότι γνωρίζουμε για τι πράγμα μιλάνε. Είναι καλύτερο να παραδεχτούμε την άγνοιά μας παρά να πούμε ότι μπορούμε να φέρουμε εις πέρας αυτό που μας αναθέσανε.

Τρόπος αξιολόγησης.

Το να ρωτήσουμε τα κριτήρια με τα οποία αξιολογεί κάποιος τα πράγματα αποτελεί σημάδι επαγγελματισμού. Γνωρίζοντας εκ των προτέρων τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να παρουσιάζουμε τη δουλειά μας στον διευθυντή μας και τι εκείνος αναμένει, θα μας βοηθήσει να οργανωθούμε καλύτερα, να ηρεμήσουμε και να αποδώσουμε καλύτερα.

 Θα υπάρξει επίσημη εκπαίδευση για κάτι;

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε εγκαίρως όσα αναμένεται ότι πρέπει να μπορούμε να κάνουμε από μόνοι μας – ποιες δεξιότητες και προσόντα πρέπει να έχουμε –  και ποια κατάρτιση θα λάβουμε επιπλέον από την ίδια την εταιρία για όσα δεν οφείλουμε να γνωρίζουμε.

 

Της Μίας Κόλλια – Πηγή: kariera.gr
Copyright: www.shutterstock.com