Καλοβλέπουν οι Κύπριοι υβριδικά και ηλεκτρικά ΙΧ

Ανάλογα με την ηλικία είναι και τα γούστα των Κυπρίων για ηλεκτρικά, υβριδικά, βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του δεύτερου μέρους της έρευνας για το 2021-2022, που δημοσιεύτηκε χθες από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Οι Κύπριοι αγοραστές αυτοκινήτων, ηλικίας 30-64 ετών, ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για να αγοράσουν ένα υβριδικό αυτοκίνητο (57%), ενώ οι νέοι ηλικίας 15-29 ετών τείνουν κυρίως να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα (40%). Οι Κύπριοι φαίνεται να είναι λιγότερο διατεθειμένοι να επιλέξουν ένα όχημα βενζίνης/ντίζελ. Το 24% των νέων που αγόρασε αυτόν τον τύπο αυτοκινήτου, 11 μονάδες πάνω από το ποσοστό για τους ερωτηθέντες ηλικίας 30-64 ετών (13%).

Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΤΕπ, το 6% του συνολικού κυπριακού πληθυσμού δηλώνει ότι δεν έχει αυτοκίνητο τώρα και δεν σχεδιάζει να αγοράσει ένα (επτά μονάδες κάτω από τον όρο μέσο της ΕΕ). Με το 85% των Κυπρίων αγοραστών αυτοκινήτων να δηλώνουν ότι θα επέλεγαν ένα υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα, οι Κύπριοι φαίνονται πιο διατεθειμένοι να στραφούν σε νέες τεχνολογίες αυτοκινήτων, σε σύγκριση με τους Γερμανούς (52%) και τον πληθυσμό της ΕΕ (67%). . Ωστόσο, οι Κύπριοι φαίνεται να έχουν παρόμοιες προτιμήσεις με τους Έλληνες (81% θα επέλεξε ένα υβριδικό ή ηλεκτρικό αυτοκίνητο).

Συγκεκριμένα, οι Κύπριοι αγοραστές δείχνουν διατεθειμένοι να επιλέξουν ένα υβριδικό αυτοκίνητο, με το 51% από αυτούς να δηλώνουν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα έχει αυτόν τον τύπο κινητήρα. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ υψηλότερο από το ποσοστό των Ελλήνων (41%), των Γερμανών (29%) και του μέσου όρου της ΕΕ (39%).

Οι Κύπριοι δυνητικοί αγοραστές αυτοκινήτων είναι λιγότερο διατεθειμένοι να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (34%) σε σύγκριση με τους Έλληνες (40%). Ωστόσο, το ποσοστό αυτό παραμένει πάνω από το ποσοστό για τους Γερμανούς (23% δηλώνει ότι αγοράζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο) και τον μέσο όρο της ΕΕ (28%).

Αγορές ρούχων

Μόνο το 17% των Κυπρίων λέει ότι αγοράζει μεταχειρισμένα ρούχα αντί για καινούργια (25 μονάδες κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ). Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να κάνουν από τους άνδρες (22% για τις γυναίκες έναντι 11% για τους άνδρες).