Ασθενείς… χωρίς ταλαιπωρία από βδομάδας

Αδάμος Αδάμου /Insider 

Συγκεκριμένες δεσμεύσεις ότι η ταλαιπωρία και οι καθυστερήσεις που υφίστανται οι πολίτες που αιτούνται διάφορα επιδόματα από το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων θα τερματιστούν, αναλήφθηκαν χθες από το Υπουργείο Εργασίας κατά τη συζήτηση του προβλήματος στη Βουλή.

Όπως εξήγησε ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Ζαχαριάδης, από βδομάδα η υποβολή αλλά και η εξέταση των αιτήσεων για το επίδομα ασθενείας που γίνεται ηλεκτρονικά, ενώ η μηχανογράφηση των διαδικασιών θα συνεχιστεί – εντός του χρόνου – με την ηλεκτρονική υποβολή και την εξέταση αιτιών και άλλων. επιδομάτων, σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Καινοτομίας. Ο ίδιος, απαντώντας στην κριτική που ασκήθηκε και χθες για τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα που προκαλούν σε διάφορους δικαιούχους, τόσο από βουλευτές της αντιπολίτευσης όσο και από κάποιους του κυβερνώντος κόμματος, δεν έκρυψε το πρόβλημα, υποστηρίζοντας πως η μόνη λύση είναι η μηχανογράφηση των διαδικασιών.

Και άλλα επιδόματα

Όπως εκτίμησε ο κ. Ζαχαριάδης, με τη μηχανογράφηση των επιδομάτων θα αντιμετωπιστεί όχι μόνο το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις, αλλά και το πρόβλημα με τις αναπάντητες κλήσεις στο Υπουργείο Εργασίας, αφού ο στόχος της μηχανογράφησης που επιχειρείται είναι τα διάφορα επιδόματα να εγκριθούν και να καταβληθούν με την ίδια ταχύτητα που καταβάλλονται. τα διάφορα επιδόματα των σχεδίων στήριξης κατά της πανδημίας.

Ο κ. Ο Ζαχαριάδης εκτίμησε πως η εμπειρία με τα σχέδια στήριξης που εφαρμόστηκαν για αντιμετώπιση της πανδημίας αποτελούν τον «φάρο» για τον προγραμματισμό που έγινε και που τέθηκε σε ισχύ από εβδομάδα, με την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για το επίδομα ασθενείας και την ηλεκτρονική εξέτασή τους. Ανέφερε πως, στο πλαίσιο του προγραμματισμού που γίνεται, δεν απλοποιείται μόνο η αιτιολόγηση, αλλά και η διαδικασία, αφού περιοριστούν τα διάφορα δικαιολογητικά και πιστοποιητικά που απαιτούνται λόγω και της σύνδεσης που θα γίνει με το Αρχείο Πληθυσμού.

Ο γ.δ. του Υπουργείου Εργασίας είπε πως μετά την αυτοματοποίηση του επιδόματος ασθενείας θα ακολουθήσουν κι άλλα επιδόματα, όπως το επίδομα ανεργίας, το επίδομα μητρότητας/πατρότητας, η θεσμοθετημένη σύνταξη και η σύνταξη χηρείας. Ανέφερε ακόμα πως με το νέο τηλεφωνικό κέντρο, για το οποίο το Υφυπουργείου Καινοτομίας έχει προκηρύξει σχετικό διαγωνισμό, που βρίσκεται σε εξέλιξη, θα αντιμετωπιστεί δραστικά και το πρόβλημα της επικοινωνίας των πολιτών με το Υπουργείο Εργασίας, παραδεχόμενος τις αναπάντητες κλήσεις και τις δυσκολίες που υπάρχουν σήμερα.

Ζητούν ενδιάμεσες λύσεις το ταχύτερο οι βουλευτές

Το πρόβλημα επικοινωνίας με το Υπουργείο Εργασίας, αλλά και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις καταβολές του ΤΚΑ, έθιξαν στο σύνολο των βουλευτών που παρευρέθηκαν στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Εργασίας της Βουλής, με κάποιους να αναφέρουν χαρακτηριστικά όπως εννέα από τα 10 τηλεφωνήματα που λαμβάνουν. από ψηφοφόρους και πολίτες για παράπονα το Υπουργείο Εργασίας.

Στις αρχικές τους τοποθετήσεις, οι βουλευτές κατέγραψαν τα προβλήματα που προκύπτουν με τις καθυστερήσεις στην καταβολή των διαφόρων επιδομάτων, αφού δικαιούχοι μένουν στην ουσία χωρίς κανένα εισόδημα μέχρι την εξέταση των αιτιών τους. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για την καθυστέρηση στην καταβολή της θεσμοθετημένης σύνταξης με τους εκπροσώπους συντεχνιών αλλά και εθελοντικών οργανώσεων να επιβεβαιώσουν το πρόβλημα.

Πάντως, μετά και την παρέμβαση του γ.δ. του Υπουργείου Εργασίας, που αναφέρθηκε στην δρομολόγηση λύσεων, με την αρχή όπως αναφέρθηκε να γίνει με τη μηχανογράφηση του επιδόματος ασθενείας, οι βουλευτές επέμειναν στην ανάγκη αντιμετώπισης των καθυστερήσεων, ζητώντας να υπάρξουν και ενδιάμεσες λύσεις, αφού το πρόβλημα είναι υπαρκτό και «γονατίζει». όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Επιτροπής Εργασίας Αντρέας Καυκαλιάς, τους πολίτες. Ο ίδιος ζήτησε από το Υπουργείο Εργασίας να αντιμετωπίσει την κατάσταση ως έκτακτη και ζήτησε οι εισηγήσεις που κατατέθηκαν χθες ως ενδιάμεσες λύσεις να τεθούν ενώπιον της εκτελεστικής εξουσίας μέχρι να φτάσουμε στο σημείο που η μηχανογράφηση θα επιλύσει το πρόβλημα. Μεταξύ άλλων, ο κ. Καυκαλιάς ζήτησε να εξεταστεί το ενδεχόμενο καταβολής προκαταβολής σε όσους αιτούνται θεσμοθετημένη σύνταξη μέχρι την εξέταση της αίτησης τους αλλά και να υπάρξει ειδικό πλαίσιο για τα επιδόματα ασθενείας αφού λόγω της πανδημίας οι αιτήσεις έχουν εκτοξευθεί.

Μειώθηκε η μικρή επιταγή, φωνάζει η ΕΚΥΣΥ

Η Ένωση Κυπρίων Συνταξιούχων (ΕΚΥΣΥ) ζήτησε συνάντηση με την υφυπουργό Κοινωνική Πρόνοια Αναστασία Ανθούσης, για συζήτηση και επίλυση του προβλήματος που αφορά στη μείωση του ποσού της μικρής επιταγής που λαμβάνουν οι χαμηλοσυνταξιούχοι.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, η ΕΚΥΣΥ έχει δεχθεί έντονες διαμαρτυρίες από χαμηλοσυνταξιούχους που είδαν σημαντική μείωση στη μικρή επιταγή που λαμβάνουν, σε σχέση με τα ποσά που έπαιρναν προηγουμένως.

Σε επιστολή προς την υφυπουργό, υποστηρίζει ότι ο τρόπος με τον οποίο ενήργησε η Υπηρεσία Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία και τον στόχο της ειδικής χορηγίας.

Στην ίδια επιστολή, συμπληρώνει ότι δεν είναι λογικό «ύστερα από κάποιες αυξήσεις που παραχωρούνται στις συντάξεις του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, δεν μειώνεται το ποσό της ειδικής χορηγίας».

Η ΕΚΥΣΥ επίσης αναφέρει ότι πρέπει να αναθεωρηθούν τα εισοδηματικά όρια του Σχεδίου, λαμβάνοντας υπόψη τις αυξήσεις των συντάξεων και τις αυξήσεις στις τιμές, ώστε να μην αδικούνται οι χαμηλοσυνταξιούχοι ή άλλοι συνταξιούχοι του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων.